PZU Życie
Niemożliwe staje się Możliwe.
Polecam wszystkim, którzy chcą się rozwijać, współpracę z Agnieszką Jakubowską.
więcejAMPLICO
Z całą odpowiedzialnością mogę polecić Agnieszkę Jakubowską jako skutecznego trenera i konsultanta.
więcejAGSOL
Szkolenia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem organizacyjnym i merytorycznym co pozwoliło na szybkie i dokładne zdobycie umiejętności handlowca.
więcejINMET
Ogromnym atutem jest metoda szkoleniowa, która kładzie nacisk na praktyczne umiejętności. Po odbyciu szkoleń nasi pracownicy zaczęli stosować nabytą wiedzę.
więcejMEWA
Rekomenduję Panią Agnieszkę Jakubowską jako coacha inspirującego do działania. Sesje coachingowe przebiegały w atmosferze pracy, z dużym zaangażowaniem, zgodnie z wartościami wyznawanymi przez uczestników, przy zachowaniu postawionych celów procesowych.
więcej
Assessment Centre
Przebieg Assessment Centre
Badaniu poddawana jest zwykle grupa 6 - 8 osób. Ćwiczenia, które trwają kilka godzin są obserwowane przez niezależnych konsultantów (asesorów), zatrudnionych przez firmę, którzy przyglądają się staraniom kandydatów. Następnie cały zespół przedstawia swoje niezależne opinie (ugruntowane na podstawie zadań grupowych i indywidualnych), analizuje cechy poszczególnych badanych i tworzy raporty na ich temat. Oceny końcowe otrzymują zarówno pracodawcy, jak i kandydaci. Firma, która zleca badanie może zgodnie z sugestiami asesorów wybrać najlepszego pracownika, zaś sami kandydaci dostają informację zwrotną na temat swoich silnych i słabych stron.Dlaczego Assessment Centre?
Assesment Centre jest metodą bardzo skuteczną (75% skuteczności). Badania tego rodzaju dają najbardziej obiektywne wyniki, spośród metod stosowanych do selekcji kandydatów. Pracodawcy coraz częściej wybierają ten rodzaj selekcji, ponieważ dzięki niemu uzyskują wiele informacji na temat przyszłych pracowników i mogą w sposób przemyślany i trafny planować swoje działania. Nowo przyjęci pracownicy są dobrze dobrani do stanowisk, dzięki czemu, zadowoleni ze swojej pracy, na długo wiążą się z firmami. Dotychczas stosowano Assesment Centre głównie podczas naboru kadr na stanowiska kierownicze, jednak coraz częściej selekcjonuje się w ten sposób osoby młode, u których predyspozycje osobowościowe są bardziej znaczące niż wykształcenie i doświadczenie.Ćwiczenia najczęściej stosowane podczas Assessment Centre
"In-basket" - koszyk zadań
Kandydat dostaje plik papierów, w którym znajdują się zarówno dokumenty istotne z perspektywy firmy, jak i zupełnie nie ważne. Zadaniem kandydata jest analiza i usystematyzowanie dokumentów oraz zaplanowanie działań z nimi związanych."Case studies" - analiza przypadków
Kandydat otrzymuje informacje, dotyczące hipotetycznej sytuacji w firmie. Na podstawie przykładowych zestawień sprzedaży, raportów finansowych, analiz rynku i działań konkurencji, samodzielnie, lub w zespole ma ustalić perspektywy rozwoju i zagrożenia dla firmy. Często oczekuje się również od kandydatów stworzenia strategii działań w oparciu o wcześniejsze rozważania.Dyskusje i zadania zespołowe
Wraz z innymi uczestnikami kandydat szuka rozwiązania jakiegoś problemu, wykonuje wspólne zadanie. Z reguły badani otrzymują jedynie ogólne instrukcje. Ich rolą jest aktywne poszukiwanie sposobu na rozstrzygnięcie sytuacji.Odgrywanie ról
Jest to symulacja polegająca na postawieniu kandydata w sytuacji problemowej, w której może się znaleźć w rzeczywistości na nowym stanowisku (np. rozmowa z niesubordynowanym podwładnym lub "trudnym" klientem).Prezentacja
Zadaniem kandydata jest stworzenie prezentacji dla danej grupy odbiorców na bazie uzyskanych informacji.Co chcą sprawdzić pracodawcy?
Podczas Assessment Centre kandydaci są oceniani w sposób kompleksowy. Różnorodne zadania zmuszają do spontanicznych działań, dzięki którym selekcjonerzy mają okazję obserwować naturalne zachowania kandydatów. Cechy, które są badane można podzielić na kilka grup.Cechy przywódcze:
- potrzeba dominacji,- umiejętności coachingowe,
- odpowiedzialność za innych,
- myślenie strategiczne,
- całościowe postrzeganie sytuacji,
- umiejętność ustalania priorytetów,
- sprawność w podejmowaniu decyzji,
- zdolności organizacyjne.
Zdolności interpersonalne:
- komunikatywność,- umiejętność pracy w zespole,
- otwartość na pozostałe osoby,
- wrażliwość interpersonalna,
- zdolności przekonywania,
- umiejętność prezentacji własnych dokonań,
- asertywność.
Cechy związane z warsztatem pracy:
- działania w warunkach stresu,- szybkość podejmowania decyzji,
- odpowiedzialność i obowiązkowość,
- umiejętność organizacji własnej pracy i zarządzania czasem,
- tempo i wydajność pracy,
- konsekwencja w dążeniu do osiągania celów,
- spostrzegawczość,
- umiejętność selekcjonowania informacji,
- umiejętność ustnego i pisemnego formułowania myśli.
Emocjonalne podejście do pracy:
- entuzjazm,- inicjatywa,
- zaangażowanie.
Twórcze i aktywne rozwiązywanie problemów:
- umiejętność analitycznego myślenia,- kreatywność, zdolność znajdowania niestandardowych rozwiązań,
- elastyczność w myśleniu i działaniu.
Kwestie merytoryczne:
- specjalistyczna wiedza i umiejętność jej zastosowania,- doświadczenie zawodowe,
- orientacja biznesowa.
Szkolenia prowadzimy na terenie całej Polski!
Jeśli chcesz poznać dokładniejszą ofertę:
- skierowaną dla Twojego województwa
- dostosowaną do Twoich potrzeb